IP چیست؟
درباره وبلاگ

گاهی گمان میکنی که نمیشود گاهی نمی شود که نمی شود گاهی هزار دوره دعا بی اجابتست گاهی نگفته قرعه به نام تو می شود گاهی گدای گدایی و بخت نیست گاهی تمام شهر گدای تو می شود
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پنج ستاره و آدرس panjsetare.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 56
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 57
بازدید ماه : 193
بازدید کل : 94192
تعداد مطالب : 41
تعداد نظرات : 93
تعداد آنلاین : 1

زنـــدگی منـــهای غـم
Welcome To Meysam's Weblog
2 تير 1389برچسب:, :: ::  نويسنده : Meysam       

IP:یک کارت شناسایی برای رایانه

 

IP یا Internet Protocol  در حقیقت یک شماره شناسایی برای حضور در شبکه است.در اینترنت ،هر رایانه باید برای خود یک IP یکتا داشته باشد تا دریافت اطلاعات از آن رایانه و ارسال اطلاعات به آن امکان پذیر باشد .

اگر رایانه در یک شبکه محلی (LAN) قرار داشته باشد،معمولا IP آن با روشن و خاموش شدن و اتصال به اینترنت تغییر نمی کند، ولی اگر از طریق Modem  به اینترنت وصل شود، ISP  شما هر بار یک IP را به شما اختصاص می دهد که لزوما با قبلی یکی نیست.در اینترنت قرارداد (Protocol) های مختلفی برای رد و بدل اطلاعات موجود است، که هر کدام دارای اسامی مختلف و یک شماره است.هر پروتکل با یک شماره مشخص می شود.

برای مثال پروتکل http که میتوان به وسیله آن سایتهای مختلفی را در اینترنت مشاهده کرد ، شماره 80 را به خود اختصاص داده است.همچنین پروتکلی که با آن نامه های الکترونیکی ارسال می شوند با شماره 25 و پروتکلی که برای ارسال فایلها استفاده می شود (FTP) با شماره 21 شناخته میشوند.

ادامه مطلب در روزهای بعد



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: